Jak zwiększyć zasięg sklepu i sprzedaż dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu strony?Sukces Twojego sklepu internetowego zależy w dużej mierze od tego, jak wielu kupujących zobaczy Twoje produkty. Im większa widoczność produktów, tym większe prawdopodobieństwo zwiększenia sprzedaży i ruchu w sklepie. Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie sklepów w takich wyszukiwarkach jak Google czy Amazon. Zrozumienie, gdzie Twoi docelowi klienci przeglądają i kupują online, a następnie odpowiednie dostosowanie stron produktowych pomoże Ci wyróżnić się na tle innych sprzedawców. Kluczem jest skupienie się na wartościowych grupach docelowych. Na szczęście istnieją sprawdzone strategie pozwalające zwiększyć widoczność sklepu internetowego i w rezultacie zwiększyć sprzedaż.

Spraw, aby strony produktów były łatwe do znalezienia

Od zawsze najważniejsze dla firm było ‘być widocznym’. Kiedyś wykupywano miejsca na bilbordach, reklamy w telewizji. Dzisiaj jednak to internet jest najważniejszym miejscem do zareklamowania się. Pomaga w tym pozycjonowanie sklepu, dzięki czemu firma pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby upewnić się, że strony produktów są łatwe do znalezienia przez użytkowników wpisujących słowa kluczowe związane z Twoimi produktami.

  • Jeśli tytuł i opis produktu nie są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, których szukają klienci, kupujący mogą nie znaleźć Twoich produktów, gdy będą gotowi do zakupu.
  • Jeśli Twoje produkty nie pojawiają się w czołówce wyników wyszukiwania w Google, Amazon lub na innych stronach internetowych, oznacza to, że tracisz szansę na potencjalną sprzedaż.

Większość sprzedawców nie docenia znaczenia optymalizacji stron produktowych pod kątem wyszukiwarek. Jednak równie ważna jak optymalizacja stron produktowych pod kątem wyszukiwarek jest ich optymalizacja pod kątem kupujących na zewnętrznych rynkach.

Pokaż się w wynikach wyszukiwania Google

Jeśli sprzedajesz na stronach innych firm, takich jak Google Shopping czy Amazon, masz możliwość uzyskania wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać, że obie platformy stale wprowadzają zmiany w sposobie pozycjonowania produktów, więc nie ma jednoznacznej formuły, jak osiągnąć wyższą pozycję. Najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu na tych platformach jest upewnienie się, że dane o produktach są kompletne, dokładne i unikalne. Google i Amazon nieustannie zmieniają swoje algorytmy i zawsze szukają sposobów na poprawę doświadczeń użytkowników. To, co działa dziś, może nie działać jutro, ale inwestycja w wysokiej jakości dane produktowe z czasem się opłaci.